
In het verleden was lid worden van 'de Koninklijke' nog een affaire apart, met een noodzakelijk door drie leden gesteunde voordracht en ballotage door de commissie ex artikel 5. DD is nog steeds een vereniging met een rijk decorum en een doorleefde traditie, maar lid worden is vandaag de dag een stuk eenvoudiger. Het is gewoon een kwestie van eens langs komen, kennis maken en kijken of het bevalt. Voor een redelijke periode kan dat vrijblijvend. Wie daarna weet dat hij of zij zijn club heeft gevonden, wordt lid.
Lid worden van DD, van praktisch elke schaakclub trouwens, is een voor iedereen haalbare kaart, ook voor mensen met een minimum-inkomen. Alles dat nodig is om het spel te spelen wordt door de vereniging geleverd. Gezond plezier in het spel is het enige dat zelf meegebracht moet worden. Schaken is een van de allergoedkoopste sporten om te beoefenen. Een regulier lidmaatschap van DD kost EUR 160 per seizoen. Men is dan zowel lid van DD als van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB). Voor jeugdleden tot en met het jaar waarin zij 20 jaar worden, bedraagt de contributie EUR 135 per seizoen. Voor dubbelleden is de contributie EUR 100. Voor leden met een ooievaarspas (https://ooievaarspas.nl) kan de contributie worden gekort met 50%. Let op! Bij het aanmelden van jeugdleden verzoeken wij u om eerst contact op te nemen met de jeugdleider: jeugd.dd1852@gmail.com. Gelieve het aanmeldingsformulier dus nog niet in te vullen in verband met een wachtlijst. Aanmeldingen die niet in overleg zijn gegaan met de jeugdleider worden niet in behandeling genomen. Meer informatie over de jeugd is te vinden op de jeugdpagina: https://dd1852.nl/page.php?i=26
![]() |
Wie over de kosten en het lidmaatschap vooraf nadere informatie wil hebben doet er goed aan telefonisch of schriftelijk contact op te nemen met een van de bestuursleden van DD, bij voorkeur met onze voorzitter, Gosse Romkes, of de secretaris, Paul Tommassen. Voor adressen, tels, email kijk bij Bestuur of Contact.